Rekonstrukce na hlavním nádraží ovlivňuje dopravu

Ilustrační foto: archiv

Ilustrační foto: archiv

V pondělí 2. února 2015 začala rekonstrukce zastřešení haly ve stanici Praha hlavní nádraží, která má zásadní dopad na dálkovou a regionální dopravu po dobu téměř dvou let, a to včetně našeho regionu.

Jedna z nejdelších a nejrozsáhlejších výluk zasáhne vzhledem k výjimečnosti pražského hlavního nádraží také nejvíce cestujících. Správa železniční dopravní cesty se pustila do rekonstrukce zastřešení haly nad nástupišti. Práce se uskuteční v etapách, první se týká nástupišť 1–4. České dráhy proto od pondělí 2. února přistoupily k úpravám v dálkové i regionální dopravě. Změnily se cílové stanice, u některých spojů časy a byla přerušena přímá linka S7 Řevnice–Úvaly.

„Další změny ve vlakové dopravě nastanou v průběhu realizace oprav. Uvědomujeme si závažnost omezení, která našim zákazníkům rekonstrukce způsobí,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva ČD pro osobní dopravu. Dodal, že je nešťastné, že tuto rozsáhlou akci nedokázal správce infrastruktury připravit včas tak, aby se omezení zanesla již do jízdního řádu platného od prosince. Takto neuběhl ani měsíc a jízdní řád se opět mění.

Zásadní změnou v regionální dopravě je „roztržení“ přímé linky S7 Řevnice–Úvaly. Vznikly dvě samostatné linky: Praha hl. n. – Řevnice a Praha Masarykovo nádraží – Úvaly. Časy spojů se nezměnily, kromě odjezdu z Masarykova nádraží do Úval, kdy vlaky odjíždějí o 1 minutu dříve než z hlavního nádraží. Dále budou v pracovních dnech dva páry vlaků s označením Os 8813/8816 a 8845/8848 z / do Berouna  končit / začínat ve stanici Praha-Smíchov. Konkrétně: 8813 vyjíždí z Berouna v 6:47, 8845 v 15:47, 8816 končí na Smíchově ve 7:57 a 8848 v 16:57 hodin.

Všechny změny najdete na www.cd.cz/omezeniprovozu, u operátorů Kontaktního centra 840 112 113 a ve všech dotčených stanicích a zastávkách.

(lib)