Dále potom obnovu mostních objektů, trakce, zabezpečovacího a silnoproudého zařízení v současném koridoru trati.
Stavba byla rozdělena na tři části podle předpokládané obtížnosti přípravy a realizace.
Plán organizace výstavby jednotlivých staveb vychází z těchto časových předpokladů:
• Stavba s názvem Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) bude realizována od března 2013 do listopadu 2015.
• Stavba Optimalizace trati Praha-Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) bude realizována před stavbou navazujícího úseku nazvaného Optimalizace trati Černošice (včetně) – Beroun (mimo).
• Současně se stavbou Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) bude realizována stavba Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr, přičemž výluka trati Beroun – Beroun-Závodí bude probíhat až po dokončení stavby Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) (výstavba od října 2013 do října 2015).
Proč je rekonstrukce potřebná?
Trať z Prahy-Smíchova do Berouna je celostátní trasou, zařazenou do evropského systému. Z toho důvodu by měla splňovat tyto parametry:
- traťovou rychlost 120 km/h včetně;
- šířku trati pro širší vagony;
- zvýšenou kapacitu dráhy;
- vybavení železničních stanic nástupišti v souladu s vyhláškami č. 177/1995 Sb. a 369/2001 Sb.;
- dosažení dostatečné užitečné délky dopravních kolejí v železničních stanicích, pokud možno 650 m (alespoň jedna kolej);
- zlepšení stavu úrovňových křížení tratí s pozemními komunikacemi.
Správa železniční a dopravní cesty považuje za svůj základní úkol vlastní rekonstrukci trati do roku 2016. Tento cíl hodlají v krajním případě upřednostnit před požadavky na technické parametry, které lze jen velmi obtížně (nebo vůbec) splnit při rekonstrukci ve stávající stopě trati.
V čem bude rekonstrukce spočívat?
Rekonstrukce byla navržena ve stávající trati, s doporučenou traťovou rychlostí do 120 km/h včetně (s dílčími omezeními vlivem stávajícího trasování trati v zastavěném území až na 80 km/h). Prověřena byla i možnost vedení vlaků s naklápěcími skříněmi, projektovaná rychlost 110 km/h až 140 km/h bude ovšem obtížně dosažitelná zejména s ohledem na problematickou viditelnost návěstidel na obloukovité trati.
Navržena je rekonstrukce železničního svršku a úprava železničního spodku, obnova mostních objektů, trakce a silnoproudých zařízení. V rámci stavby je plánována instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. Pro všechny stanice jsou doporučeny úpravy, vedoucí k vybudování nástupišť o základní délce 200 m a výšce nástupištní hrany 550 mm nad kolejemi. V projektech nástupišť jsou mimoúrovňové bezbariérové přístupy.
thr