Pro jeho lepší pochopení vám o něm prozradíme pár podrobností. Systém funguje zcela automaticky. Každý pracovní den porovnává výpis z banky s vystavenými fakturami a daty jejich splatnosti. Když zjistí dluh po splatnosti, automaticky odesílá uživateli upozornění a startuje odpočítávání do omezení služeb. Tato lhůta není kratší než deset dní, aby měl klient dostatek času na nápravu.
SMS a e-mail odchází i při špatně nastaveném platebním příkazu (chybný variabilní symbol nebo pozdní datum splatnosti). Pokud jste od doby, kdy jste našimi zákazníky, změnili telefonní číslo, nenahlásili nám nové a přestali vybírat e-mailovou schránku, dozvíte se o svém nedoplatku až při automatickém omezení služeb.
Mohlo by se zdát, že jde o zbytečnou přísnost, nicméně s dluhy za odebírané služby se potýkáme už několik let a nechceme, aby na méně pořádné uživatele dopláceli ostatní. Jako neziskové sdružení investujeme všechny vybrané peníze do provozu a posilování sítě a případné pohledávky znamenají zpomalení těchto prací.
Po obdržení upomínky zkontrolujte prosím trvalý příkaz. Jestli vás už systém omezil, máte možnost chybějící částku uhradit buď bankovním převodem, nebo složit hotově v naší Informační kanceláři. Druhý způsob je o dva dny rychlejší: odpadne doba pro převod z banky do banky a pro načtení výpisu. Peníze přijaté pokladnou vidí systém okamžitě a připojí vás při následné kontrole, nejpozději do 24 hodin.
Děkujeme za pochopení, pořádek dělá přátele.
Jaroslav Mareš, tajemník sdružení DOBNET, o. s.