DOBŘICHOVICE – Majitelé aut mají od května k dispozici nově zrekonstruovanou myčku v Dobřichovicích. Moderní technologii, program aktivní pěny nebo rampu pro mytí vysokých aut, to vše nechal v automyčce vybudovat majitel Jiří Geissler.
Jak vás napadlo zajímat se o automyčku a co jste věděl o jejím provozu?
Byla to úplná náhoda. Shodou okolností jsem se připletl k projektu výstavby myčky v Novém Strašecí. Dodavatel měl blízko k provozovateli té dobřichovické, slovo dalo slovo a výsledkem bylo, že jsem vzhledem k okolnostem koupil celou společnost myčku provozující.
Myčka prošla zásadní rekonstrukcí. Proč?
Vlastní technologie držela pohromadě jen silou vůle. Myčka nebyla servisovaná firmou doporučenou výrobcem, byla bez jeho podpory. Když přijeli z Ehrle Česká poprvé, jen spráskli ruce nad hlavou a doporučili výměnu celého zařízení. Poruchy a závady byly na denním pořádku, úniky vody, nehospodárné dávkování provozní chemie, to vše si pamatuji. I přesto ale myčka myla velmi dobře a byla populární v širokém okolí.
Bylo třeba zlikvidovat i staré pořádky. Velmi brzy jsme s pomocí obyčejné excelové tabulky odhalili, že původní obsluha si sakra přilepšuje z našich peněz. Pak už nebylo na co čekat. Převzali jsme s přítelkyní Janou zařízení do své osobní péče, trnuli při každém zazvonění telefonu, co se zase kde porouchalo a kdo v myčce hubuje, a zároveň se těšili na novou dobu. V prosinci jsme uzavřeli kontrakt a zaplatili mnohamilionovou zálohu. Jenomže původní termín dodávky se zvrtl a pak přišel koronavirus. Z února se stal konec května. Přesto, když 14. 5. zastavil u myčky kamion s červenými skříněmi na korbě, svalil se mi ze srdce velký balvan.
Co nového zrekonstruovaná myčka nabízí?
K novinkám patří větší a přehlednější příjezd a odjezd, oddělení od prostoru čerpací stanice a nové vodorovné značení. Úplně nová a moderní mycí technologie, rozšířená o program aktivní pěny, který se stal velkým hitem. Během pár desítek sekund vypadá vaše auto jako z pohádky o Mrazíkovi. Ale není to jenom o vizuálním vjemu. Pěna před vlastním mytím aktivně narušuje tenký film ochranného vosku po předcházejícím umytí. Mnozí řidiči si svého miláčka nadšeně fotí, dělají si selfie, posílají obrázky kamarádům. V boxu č. 4 jsme nechali vybudovat rampu se schůdky pro mytí vysokých aut, dodávek a „bydlíků“. Majitelé služebních aut a firem ocení možnost fakturace a používání předplacených čipů. Těsně před spuštěním jsou platební terminály pro platbu platebními kartami. Přesto ale zatím není hotovo. Chybí nainstalovat držáky na koberečky i malé umyvadlo s teplou vodou, aby si všichni mohli umýt ruce a odjížděli ještě spokojenější. Zbývá dořešit úpravu okolí. Prosít a rozhrnout zeminu, dosít trávníky a pravidelně je sekat. Prostě ke kvalitně umytému autu patří příjemné okolí.
Musíme dokončit atiku: červeno-bílou kombinaci a velký nápis Ehrle = lákadlo a záruka kvality i pro zákazníky zdaleka. Ehrle, to je klasický německý výrobce těchto zařízení s dlouholetou tradicí, vlastním vývojem a vlastní chemií. Ehrle je pramáti téměř všech myček v ČR. Osobně garantuji i výhradní používání chemie Ehrle. Znám mnoho šetřílků, kteří časem začnou kupovat levnější chemii, snižovat spotřebu plynu nižší teplotou vody atd. Nic takového se v Dobřichovicích dít nebude. Lidé od nás mají odjíždět spokojeni, aby se sem rádi vraceli.
Baví vás takové podnikání?
Občas někdo zjišťuje, zda mám něco takového zapotřebí. Měl jsem už dost obchodních jednání v oblecích, pracovních obědů v drahých restauracích a napomádovaných pseudomanažerů kolem. Nemám problém si obléknout montérky a vzít lopatu do ruky. Časem asi nepohrdnu pracovní silou, na niž spoustu povinností převedu. Musím to ale vše nejprve absolvovat sám, naučit se všechny fígle a potenciální podrazy. Nechci se zase nechat napálit. U myčky teď velmi úzce a intenzivně spolupracuji se svým mladým Burácem, na kterého jsem po všech těch výchovných peripetiích pyšný a který mi dělá radost. Je to taková příprava na předání žezla z otce na syna, a to mě opravdu těší.