Studenti navrhovali využití staré konstrukce železničního mostu

Železniční most bude při rekonstrukci trati vyměněný Foto: Petra Stehlíková

VŠENORY, MOKROPSY – Jak by mohla být využita část konstrukce stávajícího železničního mostu v Mokropsech, která bude snesena v rámci chystané rekonstrukce trati? To navrhovali studenti ČVUT v soutěži, vyhlášené vloni na podzim v Černošicích.

A nyní studenti své návrhy na téma možného využití části historické konstrukce železničního mostu v Mokropsech představí veřejnosti. Návrhy budou vystaveny od úterý 13. června do pátku 16. června u vstupu na černošický úřad. V pátek 16. června se od 18 hodin uskuteční prezentace výsledků studentské soutěže v městském sále na Vráži, která bude spojená s veřejnou debatou s autory. Další informace o záměru využití části konstrukce mostu ve veřejném prostoru v Černošicích najdou zájemci na webových stránkách města v záložce Samospráva/Projekty a dotace/Strategické záměry.

Železniční most bude v rámci rekonstrukce trati Praha – Beroun nahrazen novým, přičemž její dokončení se odhaduje na rok 2028. Nová konstrukce mostu má původní most částečně připomínat. Na žádost vedení města Černošice bude mít dokonce stejnou červenohnědou barvu (narozdíl od standardní modré, kterou jinak používá Správa železnic).

Současný dvojkolejný most stojí nad Berounkou mezi Všenory a Mokropsy od roku 1912, ještě předtím tu byl příhradový most s jednou kolejí z roku 1872. Ten byl po sundání přemístěn do Blanska. Při tehdejší výměně byla prý železniční doprava byla přerušena jen na dva dny.