Co může následovat, když podepíšu smlouvu, aniž bych ji pečlivě přečetl? Na tyto otázky a mnoho dalších z oblasti finanční gramotnosti již dokáží správně odpovědět i absolventi naší školy. Letošní deváťáci jsou druhým ročníkem, který úspěšně prošel projektem Rozumíme penězům.
Záměrem tohoto projektu je seznámit děti ve školním věku s principy hospodaření s penězi a základní nabídkou finančních produktů a služeb. Žáci se přitom učí rozumět financím jako členové modelových domácností, které řeší praktické situace spojené s běžným životem (sestavují rozpočet domácnosti, kupují automobil, plánují společnou dovolenou, řeší možné úspory zvyšujících se nákladů na bydlení, možnosti spoření, investic apod.).
Výuka probíhá během osmého a devátého ročníku v rámci osmi projektových dnů, ve kterých se nabízí dostatek prostoru pro získávání aktuálních informací, diskuse, konfrontace, plánování, konzultace s odborníkem, hledání možných řešení a osvojování si základů zodpovědného rozhodování. Žáci se tak mohou připravit na některé životní situace v bezpečném prostředí školní třídy pod dohledem pedagoga a ověřit si věrohodnost výuky okamžitě v reálném životě.
Vedlejším produktem pro žáky je pak jejich osobní „finanční rádce“–materiály k výuce, se kterými žáci průběžně pracují, doplňují a zakládají do svých portfolií. Více informací o projektu na naší škole včetně užitečných odkazů najdete nawww.zsdobrichovice.cz/penize.htm. Půjčit si můžu na to, co nezbytně potřebuji. Na to, co pouze chci, si musím vydělat.
ZS, převzato z dobřichovických Informačních listů