Pěvkyně Ester Pavlů pokřtila album písní

Ester Pavlů Foto: z archivu E. Pavlů

ŘEVNICE – Operní pěvkyně Ester Pavlů z Řevnic vydala nedávno nové album Songs – Antonín Dvořák. Je výsledkem pečlivé práce, hlubokého uměleckého nasazení, a především lásky k hudbě jednoho z největších českých skladatelů Antonína Dvořáka.

Ester Pavlů je dokonalou interpretkou dramatických rolí, mimo její domácí scénu v Národním divadle v Praze často hostuje i v zahraničí. Pěvkyni na albu doprovodil jeden z celosvětově nejvyhledávanějších pianistů Charles Spencer, který svou brilantní hrou přinesl do nahrávky neopakovatelnou atmosféru a hloubku. Rozhovor s Charlesem Spencerem si můžete přečíst v dalším čísle měsíčníku DOBNET.

Majestátní hlas Ester Pavlů i její neuvěřitelné herecké kreace na jevišti z ní činí jednu z nejperspektivnějších mezzosopranistek současné generace, která si získává obdiv posluchačů i kritiky jak na domácích scénách, tak v zahraničí. Je takřka dokonalou interpretkou dramaticky náročných rolí, jako je třeba Cizí kněžna (Antonín Dvořák: Rusalka), Eboli (Giuseppe Verdi: Don Carlo), Kundry (Richard Wagner: Parsifal), Santuzza (Pietro Mascagni: Sedlák kavalír), Amneris (Giuseppe Verdi: Aida) a v neposlední řadě v jejím podání mimořádně ohnivá a svůdná Carmen (Georges Bizet). Na koncertních pódiích ji můžeme často slýchat v symfoniích Gustava Mahlera, nicméně svůj hlasový projev dokáže ztišit i do intimity prožitků romantických písní, o čemž svědčí právě toto album Dvořákových písní.

Paní Ester, proč jste si vybrala právě písně Antonína Dvořáka?

Vybrala jsem si je proto, že mě jeho hudba provází už od úplného dětství přes konzervatoř až dosud. Jeho písně jsou mi velmi blízké, a tak to byla jasná volba.

Co je na tomto albu pro vaše posluchače nového?

Myslím si, že ne všichni znají Dvořákův cyklus šesti písní z rukopisu Kralovédvorského, takže to může být zajímavé. Myslím si také, že Milostné písně v této podobě se moc často nedělají.

Jak jste se seznámila s Charlesem Spencerem?

Seznámili jsme se díky jednomu úžasnému pánovi z Všenor.

V čem byl Charlesům přístup při nahrávání jiný?

Jiný byl v tom, že Charles dosud nikdy Dvořáka nenahrával a s jeho hudbou nepřicházel tak často do kontaktu, takže jeho interpretace není poznamenaná tzv. „českou tradicí“.

Kde teď vystupujete?

V Praze v Národním divadle, v Lotyšské národní opeře, letím točit s BBC Orchestra do Londýna novou operu Oracle, čeká mě krásný koncert s orchestrem FOK, dále Smetanova Litomyšl, festival Český Krumlov… A mnoho dalšího.