ČERNOŠICE – Problémy na železniční trati a výhled na další stavební práce řešil se starosty Regionu Dolní Berounka ministr dopravy Martin Kupka. Ten zavítal do Černošic v rámci kontrolního dne modernizace trati Praha – Beroun. Podle obou stran bylo jednání přínosné.
Starostové svazku řešili hlavně výhled prací na vytížené železniční trati č. 171 a zlepšení cestování vlakem a požadovali, aby ministerstvo dohlédlo na zajištění kvality a spolehlivosti dopravy i v době rekonstrukce trati. „Dnešní jednání s ministrem dopravy Martinem Kupkou bylo velmi konstruktivní. Za Region Dolní Berounka děkuji, zůstáváme v kontaktu, železniční doprava je pro náš region zcela klíčová,“ sdělil místostarosta Karlštejna Petr Weber.
Ministr se během kontrolního dne zastavil ve Velké Chuchli, kde dochází k přesunu stanice blíže k centru této městské části a probíhá na ní výstavba 1. nástupiště. „Cestující novou zastávku začnou využívat ještě před létem. Mou další zastávkou byla stanice Praha – Radotín, která prochází kompletní přestavbou,“ sdělil na svém facebooku ministr Kupka. „Se starosty budu dál v intenzivním kontaktu. Vím, že práce na trati ovlivní život v těchto obcích a jsem připraven pomoci tomu, abychom minimalizovali negativní vlivy na obce a jejich obyvatele,“ dodal ministr dopravy.
Co čeká cestující na železniční trati?
- Již od 1. července začne fungovat železniční zastávka ve Velké Chuchli v nové poloze, skončí také výluky mezi Radotínem a Smíchovem.
- V roce 2023 se rozběhnou práce mezi Karlštejnem a Berounem. Součástí bude také kompletní rekonstrukce železniční zastávky Srbsko. Stavba potrvá dva roky.
- V roce 2024 bude pokračovat optimalizace trati – odbočka Berounka až Karlštejn. Obsahovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů.
- V roce 2028 se má začít stavět 24,7 kilometrů dlouhý Tachlovický tunel, který propojí Smíchov přímo s Berounem.