DOBNET: Nefunguje vám internet 
nebo telefon?

DOBNET Nefunguje vám internet 
nebo telefonV posledních dnech, snad jako každé léto, náš region postihují velmi silné bouřky. Následkem takových rozmarů počasí se stává pravidlem, že přestane fungovat elektřina.

 Právě na elektrické energii jsou závislé i naše přístupové body, jejichž prostřednictvím jsou uživatelé svými klientskými zařízeními připojeni k internetu. K tomu je třeba připočíst i skutečnost, že bouřka občas nějaké zařízení poničí a závada na přípojce je na světě.

Mnoho poruch jsme schopni lokalizovat sami, ale některé, hlavně na klientských zařízeních, odhalit nemůžeme. Na zařízení se totiž nepozná, zda je nefunkční proto, že ho uživatel sám z preventivních důvodů odpojil od napájení, nebo skutečně vykazuje závadu.

V případě, že je připojení k internetu nedostupné, určitě se vyplatí zkusit klientské zařízení na 10 sekund vypnout a znovu zapnout. Pokud je internet dále nedostupný, je nutné nahlásit závadu. K tomuto účelu lze použít e-mail helpdesk@dobnet.cz nebo při nedostupnosti internetu telefonní číslo 277 001 151. V případě nepřítomnosti pracovníka kanceláře nebo servisu je možné zanechat hlasovou zprávu, jíž se bude někdo z pracovníků co nejdříve věnovat. Je třeba mít stále na paměti, že nenahlášená závada je skutečnost, o níž nevíme.

Novinka: V případě hromadných výpadků na síti, o kterých víme a řešíme je, zasíláme všem uživatelům na registrované mobilní telefony SMS zprávu s informací, kdy nejpozději by měla být závada odstraněna. Pokud je porucha většího rozsahu a nepodaří se ji opravit do termínu avizovaného v SMS zprávě, je uživatelům odeslána další zpráva s upřesněním informací o novém předpokládaném termínu odstranění.

Není tedy nutné volat na informační linku, jež může být při větších výpadcích nedostupná.

V případě dotazů k výše uvedené službě lze volat v pracovních dnech informační linku sdružení na čísle 277 001 111.

Michal Nešpor, předseda rady sdružení, DOBNET, o. s.