Rekonstrukce trati začne už příští rok a hotovo má být v roce 2016. Dlouho odkládaná stavba se nakonec proběhne velmi rychle, a to kvůli čerpání evropské dotace. Předstihové práce – rekonstrukce trati přes Rudnou, která bude po dobu rekonstrukce sloužit pro objezdy některých rychlíků – už začaly.
Jak bude trať podél Berounky po rekonstrukci vypadat řeší v těchto týdnech Správa železniční dopravní cesty. Ve hře jsou celkem tři varianty – minimalistická, která opraví jen to nejdůležitější a zavede na trati nové zabezpečovací zařízení, dále maximalistická, zahrnující kompletní obnovu železničního svršku a odstranění všech úrovňových křížení se silnicemi, a konečně kombinace obou variant.
Zatímco minimalistická varianta přijde přibližně na čtyři varianty, maximalistická na trojnásobek. Při oprav čeká cestující zásadní omezení provozu, především kvůli opravě mostu mezi Všenory a Černošicemi.
Po opravě budeme do Prahy cestovat o devět minut rychleji, v diskuzích je dokonce i vznik nových zastávek, například v Letech. K nástupištím na nádražích už se nebude chodit po kolejích.
(jm)