Krásný čtvrtek byl ten 20. květen 2010. S dětmi jsme si udělali výlet na pražskou Bambiriádu, fakt super. Jen s malou šmouhou, která nejdřív nebyla vůbec vidět – až o pár dní později se plně vybarvila.
Dojeli jsme vlakem do Prahy, pak metrem na Dejvickou. Tam jsem si chtěla vybrat z bankomatu GE Money Bank hotovost ve výši 1 000 Kč. Bankomat se choval nejprve normálně – obrazovka reagovala, přijal platební kartu, zadala jsem PIN správně na prvý pokus, zadala jsem částku. V tu chvíli obrazovka zčernala a na okamžik se nedělo nic. Kontrolovala jsem všechny otvory v bankomatu, protože nic z nevycházelo.
Následně vyjela karta, kontrolovala jsem opět výjezd z bankomatu, kde měly být peníze, ale nic tam nebylo.
Pomyslela jsem si, že bankomat nemá hotovost, jak se mi to předtím párkrát stalo, a šla jsem k bankomatu ČS na druhé straně východu z metra, kde jsem hotovost vybrala. V klidné nevědomosti jsem zůstala až do úterka. To mi byla z účtu stržena částka 1 000 Kč a posléze 26Kč jako poplatek za výběr z bankomatu GE Money Bank.
Na základě toho jsem hned druhý den podala reklamaci na neexistující transakci u sv0 banky. 7.6. mi byla částka na základě reklamace přičtena na účet. Nicméně 15.6. stejná částka znovu odečtena, s komentářem, kterého se mi dostalo až po dalším telefonátu, že GE Money Bank moji reklamaci neuznala.
Poté jsem znovu telefonovala s call centrem Money Bank, kde jsem opět uplatnila reklamaci na problém na jejich bankomatu, tentokrát na jiném formuláři. Bylo mi poté sděleno, že po překontrolování všech záznamů a žurnálu bankomatu, bankomat mnou požadované peníze vydal. Sice o pár vteřin později, ale peníze vydány byly. Komu, to ví jen Bůh.
Ptala jsem se, jestli daný bankomat má instalovanou kameru, která by dokázala, že peníze jsem si skutečně nevybrala, jelikož je bankomat nevydal (alespoň v mé přítomnosti ne). Operátor mi sdělil, že jsem měla bohužel smůlu, jelikož u tohoto bankomatu kamera nainstalována není. To bylo podruhé, co mi pracovník call centra řekl, že mám prostě smůlu. Poprvé, když připustil, že jsem mohla peníze vybírat v okamžiku, kdy bankomat přepočítává peníze.
Ptám se proto, jestli je možné, že by daný bankomat měl technickou chybu softwaru? Jakým dalším postupem by se mohlo dojít k tomu, že jsem dané peníze nedostala, ačkoli účetně strženy byly? Varianty, k čemu mohlo dojít, najdete nahttp://jaknapenize.eu/podvody-u-bankomatu.html (podle vyprávění zaznamennala bt)
P.S. Jak sami vidíte, vynalézavost podvodníků nezná hranic, proto si vždycky dávejte na svou kartu velký pozor, zbytečně ji nikde na veřejnosti nevytahujte, nikdy nenoste poznačený PINspolu s platební kartou v peněžence a stane-li se vám u bankomatu něco mimořádného s vaší kartou nebo hotovostí, pak zůstaňte u bankomatu a telefonem zavolejte na nepřetržitou službu banky.