
1,0 TSI 85 kW, automatická převodovka
Testovala: manažerka inzerce Petra.
Interiér: Elegantní, moderní a uspořádaný. Musela jsem si zvyknout na příliš tmavé čalounění, ale asi bych mu přišla na chuť, ke sportovnímu vozu se hodí. Dostala mě prosklená neotevírací střecha s kouřovým sklem. Luxus.
Pohled zvenku: Tento typ mi připadal robustnější, než je klasická fabia, což se mi líbilo. Dobře se na něj kouká.
Sedačky: Příjemné, jen bylo potřeba se přizpůsobit trochu stísněnému pocitu kolem ramen. Řidič i spolujezdec mají kolem sebe spoustu místa a průměrně vysoký člověk se pohodlně usadí i vzadu. Vyhřívání sedaček je samozřejmost, ocenila jsem vyhřívaný volant a skutečně parádní palubní desku.
Kufr: Na fabii překvapivě velký.
Asistenti: Hlídání jízdních pruhů na dálnici bezvadné, ale naštěstí jde vypnout, na běžné silnici ho nechci. Hlídač rychlosti se ozývá okamžitě, ne příliš vtíravě, takže užitečná věcička. Kamera při couvání fajn.
Jízda: Převážně tichá, skvělé zrychlení i spotřeba cca 6,5 – 7 l. Cítila jsem se bezpečně. Na silnici auto krásně sedí i ve vyšší rychlosti na dálnici v silném dešti. Skvěle funkční silné brzdy.
Vylepšila bych: Upevnění držáku SPZ na zadních dveřích, občas rachtal. Myslím, že jde o lehce opravitelnou drobnost. Přední sloupky mi přišly širší, než jsem zvyklá, a měla jsem pocit, že mám občas horší přehled o silnici. Ale jde o zvyk. Na volantu bych asi pár tlačítek i odebrala, při přejezdu řevnických retardérů jsem citelněji vnímala tvrdý podvozek. Na dálnici při vyšší rychlosti bylo auto trochu hlučnější. Ke sportovním verzím to nejspíš patří.
Suma sumárum: Auto se mi nechtělo vracet. Litrový motor v této motorizaci naprosto dostačující, automatická převodovka luxusní věc. Přes moji letitou skepsi a zarputilý odpor jsem jí za čtyři dny používání naprosto propadla a teď mi u mého vozu chybí. Překvapilo mě, jak zpříjemní jízdu a řízení hlavně při popojíždění v obci, ve městě a v kolonách.
Vůz celkově vypadá, že je vyrobený z kvalitních materiálů, včetně plastů a potahů sedadel. V interiéru je na detailech hned vidět, že sedíte ve sportovní verzi. Podle mě se hodí do městského provozu, ale také na delší tratě. Ideální pro jednotlivce, dvojice i pro rodinu s jedním dítětem.
Cena: od 519 900 Kč vč. DPH
Cena testovaného vozu: 600 600 Kč vč. DPH
- Kombinovaná spotřeba: 5,2-5,6 l/100 km
- Max. rychlost: 202 km/h
- Zrychlení: za 9,7 s na 100 km/h
- Palivo: benzin
Auto zapůjčil: FEMAT Radotín, s. r. o.