Také lidé dojíždějící do Prahy mají možnost ovlivnit, jak přesně by se měla změnit doprava v okolí Prahy a v samotném hlavním městě. Vyjádřit se mohou na webu www.poladprahu.cz do začátku školních prázdnin.
Hlavní město začalo se skupinou odborníků a se zástupci Středočeského kraje připravovat tzv. Plán udržitelné mobility. Ten je klíčovým nástrojem, který nastaví pravidla rozvoje dopravy a veškerého pohybu po městě a jeho okolí na další desítky let. Prostřednictvím webu www.poladprahu.cz se mohou do projektu s podněty zapojit také všichni, kteří žijí v okolí Prahy a do města pravidelně dojíždí. Aktuálně přišlo 1 141 podnětů, z toho 11 procent od Středočechů.
Plány udržitelné mobility připravují všechna evropská města, jsou klíčovým podkladem pro jejich další rozvoj.
Na zmiňované webové stránce se lidé dozvědí o projektu více a hned se mohou zapojit svými podněty. „Připravili jsme na webu jednoduchou aplikaci, kde můžete slovně popsat, co je podle vašeho názoru třeba v Praze poladit, případně kliknout do mapy a přímo vybrat místo nebo lokalitu, kde něco neladí,“ říká Václav Novotný, specialista pro koncepci dopravy Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. „Sbíráme všechny podněty, které se týkají problémů se všemi druhy dopravy od automobilové přes hromadnou, cyklistickou, trasy pro pěší nebo třeba zásobování. Podněty mohou lidé přes web posílat až do začátku letních prázdnin. Pracovníci projektu všechny náměty zpracují a připraví z nich podklady do dalších kol projektu. Počítáme, že přijdou tisíce návrhů, a jsme na to připraveni. Žádný podnět nezůstane nepřečtený v koši.“
Plán mobility neřeší detaily, jako jsou požadavky na posun konkrétního autobusového spoje o pět minut později, přesunutí přechodu o tři metry dále nebo přidání dvou vyhrazených parkovacích míst v konkrétní ulici. Dopravu vnímá v kontextu jako celek. „Relevantní jsou pro nás podněty, které popíšou problém, který lidé kolem sebe vnímají. Od Středočechů bychom potřebovali co nejvíce připomínek k tomu, jak by se měla změnit doprava, aby se jim do Prahy lépe dojíždělo, ať jde o silniční, cyklistické, automobilové nebo železniční spojení,“ upřesnil Tomáš Kaas.
Podněty budou sloužit pro diskuse a setkání s odborníky a pro jejich další práci. Kromě veřejnosti se do projektu zapojují zástupci městských částí, středočeských měst, Středočeského kraje, významných přepravních firem, městských organizací, ale také občanských sdružení. Praha je úzce spojena se Středočeským krajem, zastoupení v projektu proto mají i zástupci kraje a měst v okolí Prahy.