Škoda Enyaq Sportline: Tak trochu jiná liga

  • 85x 210 kW 4×4 1°
  • automatická převodovka

Testoval: Michal, Dobřichovice

První dojem: Škoda nabízí elektrické modely Enyaq a Elroq. Modely jsou si hodně podobné, jen Enyaq je větší a delší. My jsme měli půjčený model Enyaq Sportline s výkonem 210kW a kapacitou baterie 82kWh, respektive využitelnou 77kWh.

Exteriér: Auto vypadá opravdu nadčasově. Černá magic metalíza v kombinaci s velkými koly mu sluší! Přední maska s LED světlomety působí v dobrém slova smyslu jako z jiného století. Doporučil bych ho rodině, která potřebuje odvézt hromadu věcí na chatu, i nadšencům sportovní jízdy nebo ředitelům firem.

Interiér: Použité materiály působí velmi kvalitně. Palubní deska je potažená kůží s ručním šitím. Sportovní sedadla jsou poněkud stísněná, v podstatě řidiče z boku obepínají. Ale je to daň za fantastickou jízdu v zatáčkách. A i když si vyšší řidič posune sedačku dozadu, má spolujezdec za ním spoustu prostoru. Ten zavazadlový je až královský.

Narozdíl od vozidel jiných značek je mnoho ovládacích prvků stále ve formě skutečných tlačítek. Autu uprostřed dominuje velký dotykový displej, na kterém lze snadno nastavit snad všechny funkce. Ale právě fyzická tlačítka zrychlují a zjednodušují ovládání. Displej za volantem nahrazuje klasické budíky, vše zobrazuje přehledně, i když by mohl být větší, nebo alespoň písmo.

Jízda: Výkon byl více než dobrý při jízdě na dálnici i při náhlém předjíždění na úzké okresce. S elektrickým autem jezdím denně, ale Enyaq byla pro mě tak trochu jiná liga. Najezdil jsem s ní přes 600 kilometrů. Řízení je přesné a „rychlonávykové“. Doporučuji pořídit si auto s vyšší kapacitou baterie 85 kW/h (jako mělo testované) a pohon 4×4, v zimě se bude hodit.

Technologie: Odezva na povely na dotykovém displeji byla okamžitá, infotainment přehledný. Bezdrátové připojení telefonu prostřednictvím Apple CarPlay proběhlo intuitivně a bez problémů. Auto mělo ve výbavě téměř všechny dostupné asistenční systémy, vyzdvihuji Asistovanou jízdu 2.6, která velmi zpříjemní cestu, auto v podstatě řídí na silnicích s dobrým vodorovným značením samo.

Vylepšil bych: Cena by mohla být nižší. Na druhou stranu snižovat ji na úkor kapacity baterie nebo výbavy určitě nedává smysl. Kdybych musel, tak já osobně bych pravděpodobně oželel packet Sportline.

Automatická úprava rychlosti dle značek ještě není dokonalá, doporučuji v konfiguraci Travel Assist vypnout. Často se totiž stávalo, že před křižovatkou se rychlost snížila na 70 km/h a za křižovatkou, kdy jsme vyjeli z obce a měli mít zpět 90 km/h, auto jelo stále sedmdesátkou.

Suma sumárum: Auto je celkově velmi povedené, v zásadě mu není moc co vytknout. Na ovládání tempomatu si řidič musí zvyknout, ale je skvělý. Výborně řešená bezdrátová nabíječka pro dva mobilní telefony, které se jen volně zasunou do připravené přihrádky. Zajímavě řešené ovládání hlasitosti pod displejem. Na plné nabití auto ujede reálně až 500 km, pokud se řídí dle předpisů a většina cesty není po dálnici.

Auto doporučuji všem, kdo mají rádi značku Škoda a možné levného nabíjení doma či v práci. Vyplatí se nejen v kombinaci například s FVE elektrárnou, ale i při běžném domácím tarifu. Nabíjení výhradně na rychlých nabíječkách, kde je cena opravdu vysoká, nedává smysl.

Cena: od 1 350 000 Kč vč. DPH

  • Cena testovaného vozu: 1 435 500 Kč vč. DPH
  • Spotřeba: 15,41–16,3 kWh/100 km
  • Max. rychlost: 180 km/h
  • Zrychlení: za 6,7 s na 100 km/h
  • Palivo: elektřina

Auto zapůjčil: FEMAT Radotín, s. r. o.