Oprava železniční trati dostala znovu šanci

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERANedostatek peněz na stavby dálnic paradoxně pomohl rekonstrukci železnice.

Ministr dopravy Pavel Dobeš razantně seškrtal plány na budoucí rozvoj dálniční sítě v naší zemi. Důvodem jsou především nedostatek peněz a dále bezkoncepční řízení minulého vedení, které hromadně zahajovalo co nejvíce staveb, ačkoliv spolu nesouvisely.

Nově se ministerstvo zaměřuje jen na ty nejnutnější stavby a větší pozornost se bude věnovat železničním stavbám, na které více přispívá Evropská unie.

Vydělaly na tom obě tratě z Prahy do Berouna, jejichž oprava se neustále odkládala. Komplexní oprava by tak měla začít příští rok. Do tratě přes Karlštejn půjde v roce 2012 prvních 200 milionů z celkových čtyř miliard, do tratě přes Rudnou ještě o 100 milionů více

(jm)

 

Zrušené stavby

R52 Pohořelice-hranice Rakouska

I/11 obchvat Třince

I/37 Obchvat Chrudimi

I/60 Obchvat Javorníku

I/50 Křižovatka Nesovice

 

Nově plánované stavby – silnice

D1 Přerov-Lipník

D6 Obchvat Řevničova

D6 Lubenec-Bošov

D3 Borek-Úsilné (část obchvatu Budějovic)

I/37 Pardubice-Trojice

 

Nově plánované stavby – železnice

Praha Smíchov-Karlštejn-Beroun

Běchovice-Úvaly

Liberec-Tanvald

Praha Smíchov-Rudná-Beroun