Jak nás i vás potrápily bouřky

Jak nás i vás potrápily bouřkyBouřky zasáhly náš region s nevídanou razancí. První zkouškou prošla síť DOBNET už v pátek 2. srpna.

Ve dvě hodiny odpoledne vyřadilo přepětí po úderu blesku rovnou hlavní linku do internetu. Závadu jsme operativně řešili s naším poskytovatelem připojení. Spojení se podařilo obnovit ještě odpoledne.

Další silné bouřkové pásmo dorazilo v neděli večer. Nejen v Dobřichovicích a ve Všenorech následovaly masivní výpadky dodávky elektřiny, které trvaly po celou noc. Většina našich přístupových bodů je vybavena zálohováním, které dokáže při výpadku elektřiny napájet vysílač až po dobu osmi hodin. Jsou-li výpadky delší, není už v našich silách na všech místech zajistit nepřetržitou dodávku služeb.

Jakmile energetici v pondělí ráno obnovili dodávky proudu, začala ožívat i naše síť. Kolem půl deváté ráno jsme proto mohli spustit serverovnu a hlavní linku. V průběhu pondělí a úterý jsme museli řešit ještě několik problémů s vysílači, které byly poškozeny přepětím, respektive kde vítr poškodil anténní systém. Kompletně byl provoz sítě obnoven v úterý večer.

Problémy s bouřkami a s dodávkami elektrického proudu ale bohužel pokračovaly. Bez elektrické energie se v noci na středu octla podstatná část Dobřichovic a část Třebaní. V Dobřichovicích jsme řešili technické potíže na bytovkách Za Parkem a v ulici
5. května. Během středy a čtvrtka se nám podařilo všechny technické závady až na několik výjimek odstranit.

Největší komplikací se stal následek bouřky v Litni. Nepříznivé počasí totiž poškodilo komín, ke kterému byl připojený náš vysílač. Přestože naše zařízení nebylo nijak závažně poškozeno, museli jsme vysílač narychlo neplánovaně přestěhovat. Kromě úprav našeho zařízení jsme proto museli provést i dosměrování přijímacích antén některých klientů.

Dá se říci, že bouřkový týden naše techniky opravdu prověřil. Děkujeme za trpělivost nejen těm z vás, kdo byli výpadky postiženi, ale i klientům, u nichž jsme měli na tyto dny plánované servisní práce a připojování, které jsme museli odložit. Při takto krizových momentech má přednost urychlené zprovoznění uzlových bodů a následně řešíme potíže jednotlivých klientů.

Jaroslav Mareš